Алгоритм створення інклюзивного класу
Знання керівником закладу освіти нормативно-правової бази щодо організації інклюзивного освітнього середовища — запорука коректної реалізації усіх необхідних для цього кроків та налагодження якісного освітнього процесу. Орієнтація в законодавстві підсилює узгодженість дій, планування, контроль результатів, а також є беззаперечним захистом від дискримінації, упередженого ставлення до учня з особливими освітніми потребами, некомпетентних розпоряджень чи намірів.
Організацію інклюзивного навчання у школі регулюють:
▶ Закон України «Про освіту»;
▶ Закон України «Про повну загальну середню освіту».
Норми Законів реалізуються через постанови Кабінету Міністрів, зокрема:
✅«Про затвердження Порядку організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах» (від 15.08.2011 № 872);
✅«Про організацію інклюзивного навчання в закладах позашкільної освіти» (від 21.08.2019 № 779).
Фінансування інклюзивної освіти унормовано:
▶ статтею 103-3 Бюджетного кодексу України;
▶ Постановою Кабінету Міністрів «Про затвердження Порядку та умов надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами» (від 14.02.2017 № 88).
Детальніше про якісне інклюзивне навчання https://sqe.gov.ua/yakisne-inklyuzivne-navchannya-to-do.../