ДІЯЛЬНІСТЬ ШКІЛЬНОЇ РАДИ ПРОФІЛАКТИКИ
Діяльність шкільної ради профілактики правопорушень
I. Мета й завдання.
Створення умов зі сприяння соціальному зростанню молоді, утвердженню свідомості і високогуманних принципів, утілених у праві, підвищення соціальної активності в діяльності, спрямованій на запобігання правопорушенням:
1. Подолання в свідомості окремих учнів помилкових поглядів, які сформувалися внаслідок неправильного виховання.
2. Формування в учнів правових понять, які б регулювали їхню поведінку.
3. Вироблення в них навичок і звичок правомірної поведінки.
4. Формування в учнів активної позиції в правовій сфері.
5. Створити максимально сприятливі умови для співробітництва педагогів, учнів та їх батьків, з метою запобігання і подолання відхилень у поведінці дітей і підлітків
6. Сформувати єдиний шкільний колектив із здоровим моральним мікрокліматом
7. Забезпечити координацію усіх шкільних ланок, які організовують життєдіяльність учнівського колективу
8. Постійно підвищувати ефективність виховної роботи з учнями
9. Сприяти розвитку учнівського самоврядування
10. Здійснювати профілактику негативних проявів поведінки неповнолітніх
II. Основні напрями діяльності.
1.Педагогічна профілактика:
- Діагностика інтересів.
- Діагностика нахилів, здібностей.
- Діагностика та корекція особистісного самовизначення учнів.
- Розробка і проведення заходів щодо створення сприятливих умов для саморозвитку особистості в колективі.
2. Консультаційна діяльність.
- Практичні поради щодо виходу з проблемної ситуації.
- Допомога у встановленні причин які призводять до виникнення проблем, та вирішення їх.
3. Просвітницька діяльність.
- Поширення знань з права, психології, соціології, медицини, які сприяють ефективному вирішенню завдань профілактики правопорушень.
- Ознайомлення вчителів, батьків з основами вікової психології.
- Практичне використання набутих знань у вирішенні конкретних питань навчання й виховання.
III. Склад шкільної ради профілактики.
1.До шкільної ради профілактики входять:
- директор;
- заступник директора з навчально-виховної роботи;
- психолог; соціальний педагог
- класний керівник;
- педагог-організатор;
- дільничний інспектор;
- представник учнівського самоврядування (Міністерство внутрішніх справ).
2.Періодичність засідань ради визначається залежно від загального стану профілактичної роботи в школі, необхідності в рішучих заходах.
Працівники ради, дільничний інспектор, дирекція школи спільно здійснюють рейди перевірки вивчення умов навчання та виховання дітей удома. Школа порушує питання про застосування засобів правового впливу на батьків, які не займаються вихованням дітей. На ці засідання викликають батьків та учнів, щоб знайти можливі шляхи виходу із скрутної ситуації. І це, звичайно, дає бажані результати.
Діти з неблагополучних сімей перебувають під постійним контролем, посиленою увагою школи, починаючи з першого класу (незважаючи на те, справили на дитину сімейні негаразди свій вплив чи ні). Класоводи, класні керівники організовують навчально-виховний процес, щоб з першого дня перебування в школі ці діти не були ізольованими в класному колективі, постійно відчували з його боку увагу і піклування. Цьому сприяє й залучення таких учнів до активної участі в громадській діяльності, роботі гуртків, спорт секцій, художній самодіяльності. Учні, в яких удома складаються несприятливі умови для виховання, повинні постійно відчувати, що школа-їхній рідний дім, де вони знайдуть розуміння, підтримку, емоційну рівновагу серед друзів-учителів та однолітків. Не треба боятися зайвий раз похвалити такого учня, відзначити його успіхи, хоч і незначні, перед класним колективом. Рівновага, якої набуває учень з неблагонадійної сім’ї в класному колективі, запобігає створенню конфліктних ситуацій між школою та сім’єю. Якщо учні з таких сімей не знаходять свого місця в класному колективі, розуміння з боку вчителів, а залишаються ізольованими, вони починають шукати розуміння, підтримки за межами школи, часто потрапляють у групи з асоціальною спрямованістю.
Шкільна рада профілактики правопорушень серед неповнолітніх створюється у навчальному закладі із числа педагогічних працівників школи, представників батьківської громадськості, правоохоронних органів, старшокласників і є складовою частиною системи шкільного самоврядування.
Шкільна рада профілактики правопорушень серед неповнолітніх складається із 7-9 осіб у залежності від загальної кількості учнів у школі.
Із числа працівників школи до ради входять заступник директора з виховної роботи, педагог-організатор, шкільний психолог, педагоги-консультанти секцій учнівського самоврядування.
Із числа батьківської громадськості доцільно включити до складу ради юристів-працівників правоохоронних органів, соціологів, лікарів.
Із числа старшокласників до складу ради можуть входити представники учнівського самоврядування.
Періодичність засідань визначається в залежності від загального стану профілактичної роботи у школі, обстановки у селищі, необхідності у рішучих заходах.
Головою ради обирається директор школи або його заступник з виховної роботи.
Шкільна рада не підпорядковується комісіям у справах неповнолітніх.
Рада є суто профілактичним органом, що й визначає її функції.
Діагностична функція реалізується через систему заходів, спрямованих на виявлення характеру і рівнів відхилень у поведінці учнів, з’ясування реального стану навчально-виховного процесу.
Координуюча функція зумовлює ефективність взаємозв’язків між ланками ради, а також суб’єктами зовнішнього впливу на характер поведінки учнів (школа, сім’я, однолітки, заклади культури).