Самооцінювання. Жовтень 2024 року.
Під час розбудови нової української школи великого значення надається самооцінюванню освітньої діяльності навчального закладу.
Відповідно до Законів України «Про освіту» (стаття 41, частини 3 ст.48) та «Про повну загальну середню освіту» (стаття 42), Порядку проведення моніторингу якості освіти, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України 16 січня 2020 року № 54 (зареєстрований в Міністерстві юстиції України 10 лютого 2020 року за № 154/34437), Методики оцінювання освітніх і управлінських процесів ЗЗСО, наказу МОНУ «Про затвердження методичних рекомендацій з питань формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти у ЗЗСО» від 30.11.2020 №1480, Положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти в Охтирській загальноосвітній школі І-ІІ ступенів №6, з метою розбудови внутрішньої системи забезпечення якості освітньої діяльності та якості освіти в закладі освіти, постійного підвищення якості освітньої діяльності, використання системного підходу до здійснення моніторингу на всіх етапах освітнього процесу, на виконання Річного плану закладу освіти та наказу №137 від 03.09.2024 «Про проведення самооцінювання за напрямом «Освітнє середовище закладу освіти», у закладі освіти проведиться самооцінювання за напрямом «Освітнє середовище в закладі освіти»
Протягом вересня-жовтня учасники освітнього процесу (учителі, представники батьків та учнів) почали працювати над розбудовою внутрішньої системи забезпечення якості освіти у навчальному закладі за першим напрямом – «Освітнє середовище закладу освіти».
Цей напрям включає три основні вимоги (правила), 15 критеріїв та 42 індикатори.
Вимоги (правила):
- Забезпечення комфортних і безпечних умов навчання та праці
- Створення освітнього середовища, вільного від будь-яких форм насильства та дискримінації
- Формування інклюзивного, розвивального та мотивуючого до навчання освітнього простору.
Джерела інформації для формування висновків:
1. Опитувальний аркуш керівника.
2. Інтерв’ю з керівником.
3. Інтерв’ю із заступником.
4. Інтерв’ю із практичним психологом/соціальним педагогом.
5. Інтерв’ю із представниками учнівського самоврядування.
6. Спостереження за освітнім середовищем.
7. Анкетування учнів.
8. Анкетування педагогічних працівників.
9. Анкетування батьків.
10. Вивчення документації (для оцінювання).
При оцінюванні освітнього середовища переваги надавались результатам анкетування.
Результатами проміжного опитування серед здобувачів освіти, педагогічних працівників та батьків щодо створення комфортного і безпечного освітнього середовища у школі, діяльності педагогічних працівників були розглянуті на засіданні педагогічної ради №04 від 30.10.2024 року.
Результати проміжного опитування.
Анкета для педагогічних працівників