A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Охтирська загальноосвітня школа
І-ІI ступенів №6

Які особливості правил поведінки здобувачів освіти під час навчання з використанням технологій дистанційного навчання?

Дата: 13.11.2024 14:59
Кількість переглядів: 20

Одним із пріоритетних завдань держави в умовах воєнного стану є збереження життя та здоров’я її громадян, особливо дітей, та забезпечення їх доступу до освіти.

Система освіти в України зазнала істотних змін ще з початку епідемії ковіду, згодом – у зв’язку з введенням воєнного стану, тож вже четвертий рік поспіль в багатьох закладах освіти використовується дистанційна форма навчання. Дистанційна форма здобуття освіти дає можливість учням продовжувати здобувати повну загальну середню освіту в Україні незалежно від їх місця поточного перебування, у тому числі закордоном.

Дистанційне навчання – це форма навчання з використанням комп`ютерних і телекомунікаційних технологій, які забезпечують інтерактивну взаємодію викладачів та здобувачів освіти на різних етапах освітнього процесу і самостійну роботу з матеріалами інформаційної мережі.

Перевагами дистанційного навчання є: актуальність, гнучкість, інтерактивність, створення єдиного освітнього середовища та інше.

Дистанційне навчання здійснюється у двох режимах синхронному (всі учасники освітнього процесу одночасно перебувають у веб – середовищі) чи асинхронному (освітній процес здійснюється за зручним для вчителів та учнів графіком).

Навчання в дистанційному режимі потребує об’єднання спільних зусиль, учнів, батьків та педагогічних працівників для досягнення необхідних результатів навчання. Батькам створити максимально комфортні умови для того, щоб дитина змогла оволодіти навичками онлайн-навчання. 

Також рекомендуємо обрати єдину інтернет-платформу для розміщення електронних освітніх ресурсів, проведення онлайн-занять. Обрання єдиної інтернет-платформи для забезпечення освітнього процесу в умовах дистанційного навчання спростить взаємодію учасників освітнього процесу.

Освітній процес в умовах воєнного стану орієнтований, перш за все, на створення безпечних умов навчання Надважливим є визначення правил поведінки здобувачів освіти під час навчання з використанням технологій дистанційного навчання та їх обов’язкове дотримання. Нагадаємо орієнтовний перелік таких правил:

1. Усі учні мають долучатися до уроку (відсутнім можна бути тільки з поважних причин (хвороба, технічні причини), але потрібно заздалегідь попередити вчителя або класного керівника. 

2. Приєднуватися на уроки/заняття потрібно вчасно, бажано за 4-5 хв. до їх початку.

3. Доєднуватися до онлайн-уроку/заняття зі свого акаунту, обов’язково вказавши свій нік – прізвище та ім’я учня/ці.

4. Камера має бути увімкненою (виключення – нестабільний/слабкий інтернет), мікрофон – працювати.

5. Під час пояснення навчального матеріалу мікрофони учнів вимкнуті. У разі відповіді або ж обговорення вчитель попросить увімкнути мікрофони.

6. Брати активну участь у навчанні: відповідати, робити записи в зошит; виконувати вправи, надсилати вчасно виконані роботи для перевірки. 

7. Виконані роботи та завдання надсилати вчителю відповідно до встановленого ним часу (окрім випадків, коли відсутнє світло або інтернет.

8. Під час роботи в асинхронному режимі працювати самостійно, надсилати виконану роботу до зазначеного часу.

9. У чаті вести спілкування відповідно до теми, задавати питання по суті уроку/заняття.

10. Дотримуватись культури спілкування: не перебивати вчителя, інших учнів, бути ввічливим з усіма учасниками освітнього процесу

11. Повідомляти вчителя у разі необхідності залишити урок/заняття.

12. За непередбачуваних обставин (зникнення інтернету, світла) самостійно виконувати завдання, за потреби консультуватись з учителем.

13. У разі увімкнення сигналу «Повітряна тривога» або інших сигналів оповіщення вчитель припиняє урок/заняття та повідомляє дітям про тривогу. Учасникам освітнього процесу пропонується прослідувати в безпечне місце і перебувати там до скасування тривоги.

14. Після відбою тривоги продовжується урок/заняття з урахуванням необхідного корегування, зокрема шляхом внесення змін до календарно-тематичних планів у межах розкладу навчальних занять.

Докладно:

✔ Наказ Міністерства освіти і науки України від 08.09.2020 № 1115 «Деякі питання організації дистанційного навчання», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 28.09.2020 за № 941/35224 👉 https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0941-20#Text 

Джерело:

Східне міжрегіональне управління Державної служби якості освіти

Фото без опису


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора